اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۹۳۷۳

روابط عمومی: آغاز ثبت‌نام وام کرونا در سامانه کارا

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ , بازدید: ۲۹۷۶
قابل توجه همکاران گرامی

 بنابر اعلام دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال پیامک به همه متقاضیان و کارفرمایان ظرف مهلت یک هفته به پایان رسیده و از امروز چهارشنبه می‌توانند به سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir مراجعه و برای دریافت وام کرونا ثبت نام کنند.

 

🔹 به گزارش روابط عمومی اتحادیه رستوران و‌سلف سرویس های تهران، پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از امروز ۲۴اردیبهشت۹۹ آغاز می‌شود و یک میلیون واحد کسب و کار که از سوی وزارت کار مشمول دریافت تسهیلات شناخته و به آن‌ها پیامک ارسال شده است با مراجعه به سامانه کارا اطلاعات خود را برای دریافت تسهیلات ثبت خواهند کرد.

 

🔹 پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاست‌های وزارت کار در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است و براین اساس ۱۳رسته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای فهرست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش‌فرمایی هستند، می‌توانند از تسهیلات مذکور بهره‌مند شوند.

 

🔹 روند دریافت تسهیلات حمایتی در سه مرحله تکمیل می شود؛ مرحله اول ارسال پیامک وزارت کار از ۱۷اردیبهشت به تمام کارفرمایان مشمول، مرحله دوم ثبت نام کارفرمایان از هفته سوم اردیبهشت در سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir و مرحله آخر ارسال اطلاعات به بانک عامل جهت پرداخت تسهیلات حمایتی است.

 

🔹 در فرایند ثبت نام و بهره‌مندی واحدهای کسب و کار از تسهیلات مذکور، وزارت کار با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی به یک میلیون واحد کسب و کار که آنها را مشمول دریافت این تسهیلات دانسته، پیامک ارسال می‌کند و کارفرمایان به محض دریافت پیامک بر اساس کد ملی خود وارد سامانه می شوند و فرایند ثبت نام و ارائه مشخصات اولیه را دنبال می کنند پس از این مرحله، اطلاعات ثبت شده به بانک‌های عامل ارسال و پرداخت تسهیلات آغاز می‌شود.

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016